Ознаки зупинки серця
Послідовність реанімаційних заходів.
1.Іноді дихання потерпілого настільки слабке, що визначити його на слух неможливо, в цьому випадку можна поспостерігати за його грудною кліткою, якщо вона рухається вниз-вгору, значить, дихання функціонує. Якщо руху не видно, можна прикласти до носа або рота потерпілого дзеркальце, якщо воно запітніє, значить, є дихання.
2.Для початку потрібно перевірити, чи подає людина ознаки життя без свідомості. Для цього слід прикластися вухом до грудної клітки потерпілого або намацати пульс, якщо є пульсація, значить, серце працює.
3.Важливо – якщо виявиться, що у людини, що знаходиться без свідомості, працює серце і, хоча і слабо, – дихальна функція, значить, штучна вентиляція легенів і зовнішній масаж серця йому не потрібні.
Коли людина знаходиться в несвідомому стані, приводити його до тями слід в певній послідовності,попередньо уточнивши необхідність кожної з процедур.
1. Якщо не діють і серцебиття, і дихальна функція, одним штучним диханням не обійтися, доведеться робити і непрямий масаж серця.
2. Спочатку звільніть дихальні шляхи (глотку, носові шляхи, ротову порожнину) від сторонніх предметів, якщо такі є.
3. Якщо серцевий ритм вловлюється, але дихання не працює, існує потреба у проведенні тільки штучне дихання з рота в рот або з рота в ніс.
Проведення штучного дихання роблять зі швидкістю
Основні правила методики «з рота в ніс»
1.потім перевіряють носові шляхи на прохідність і при необхідності прочищають їх;
2.відраховують від першого видиху 4 секунди і роблять наступний вдих-видих.
3.спочатку потерпілого укладають горизонтально і, якщо немає протипоказань, закидають голову;
4. роблять максимально повний вдих, затискають рот хворому і видихають повітря в носові ходи потерпілого.
Якщо реанімаційні заходи включають і зовнішній масаж серця, і штучну вентиляцію легень, то чергувати їх потрібно в такій послідовності:
Симптоми настання біологічної смерті
Правила проведення непрямого масажу серця
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома